2013. március 27., szerda

Vén gazella félmaratonra készül - első nekifutás

Hát tényleg ezért írok blogot! Elvéreztem volna.

Lehet, hogy nem ez érződik az utolsó két poszton, de feladtam volna. Jól megbeszélgettem volna magammal, hogy nem is olyan fontos ez a 42K nekem. De az ember még magának sem vallaná be szívesen, hogy kudarcot vallott, nemhogy a Guglinak. Így aztán eljött ez a hét is, és én megint kimentem futni. És tökéletes volt mind a hét napja!  
T Ö K É L E T E S!
Dejódejódejó, megint várok minden alkalmat, hogy futhassak. Március 17-én elkongattam az alapozó szakasz utolsó napját, és tényleg itt volt az idő eldönteni, hogy komolyan veszem-e magamat, az elhatározásomat és nekimegyek a félmaratoni távnak. Nekiálltam.



Szal...

HÉTFŐ:

32 éves lettem! Sok vagy kevés? Ahonnan nézzük. Az jutott eszembe, hogy amikor pár éve felkerült a bakancslistára a maraton, akkor valahogy úgy gondoltam, hogy 40 éves koromig lefutom. De nagyon távolinak tűnt az elképzelés. Félig-meddig dühből vált valósággá, és most, hogy rajta vagyok ezen a trekken, azt kell mondjam, rendkívül izgalmas ez az "utazás". Mindenkinek szívből ajánlom, mert komoly önismereti kalandozást jelent, mint ahogy azt a Bölcs energiafonalak előre jelezték. Amin még elgondolkodtam a szülinapomon, hogy van ez az izé, hogy 7 év alatt kicserélődik az összes sejtünk. Brit tudósok és a testi lelki megújulás. Egy tök új ember épül, ha úgy vesszük. Nah, pont ezt érzem. Őrület mennyit változtam! Hihetetlenül eltávolodtam hét évvel ezelőtti önmagamtól. Mintha távoli ismerősök lennénk, akik hét éve nem látták egymást, de  facebookon bejelölt a hülye, én meg nem akartam genya lenni, visszaigazoltam. Nézem az életét a hírfolyamban, néha irigylem és csattog az egér a like gombon, néha rászólok kommentben (miután üzenőfalra tettem valamelyik gyermekem képét - napi cukiság), ha így folytatja, hamar beledöglik.

Ezennel megemeltem a tétet, és elkezdtem nagy erőkkel készülni a félmaratonra. Mai penzum: pihenés. Mission completed.

KEDD:

Életem első fartlek edzése. Lényege: váltogasd össze-vissza a tempót gyors-lassabb-gyors, ahogy jól esik, szabadon. Az önismeretről annyit, hogy azonnal kiderült, én ilyen szabály-buzi vagyok. Stopper bekapcs, intrevallum edzést faragtam ebből is. 2 perces gyorsok, atomóra pontosság. Ez van, ezt szeretem.
Amúgy giga jól ment, 6:54 tempó - 6,5 K, ilyet eddig csak 5 kilin produkáltam. Hopp egy PB már a hét első futásán. Erős kezdés mindig jót jelent. Pólóban futottam megint, ami súlyos körülmény, ha azt vesszük, hogy ma megint sarki-szerkót húztam és tomboló hóesésben toltam.

SZERDA:

Ezek a szerdák, hömm, elég rohadtak. Kényelmetlenek és nyűgösek. Mint egy kavics a cipőben. Csiga lassan, de akkor is 6,5K. Gyűjteni kell a kilométereket, mint kinyitható gyűjtőlapra az iskolai takarékbélyeget. Nem lógunk, lányom!



CSÜTÖRTÖK:

Hát ezt... Szakadt az eső! Szakadt. És hát nem vagyok arról híres, hogy birtokosa lennék a legmenőbb vízlepergető futószkafandernek. Már eleve az elgondolkodtató, hogy hogy lehetek akkora marha, hogy ezt bevállaltam. Őszintén, minek? Nos, ez csak akkor esett le, amikor már rövidebb volt lefutni, mint visszafordulni. Bőrig áztam. Vacogtam. Olyannyira, hogy kínomban, ha piros lámpánál muszáj volt megállni, akkor táncoltam. Ráztam a seggem, ahogy a csövön kifért. Első osztályú mozi sofőröknek. De az esőnek is lehet köszönetet mondani, mert amennyire haza akartam már érni, hogy gyorsabb voltam Tom Cruisenál a Mint a Villámban, kocsi nélkül. Sz'al köfike!

10 ok, miért kocogjunk még esőben is

1. Megúszod a tömeget!
     2. Tiszta lesz a cipőd!
          3. Szeded majd a lábad az tuti! Nem lesz belesétálás!
     4. Utána a forró zuhany dupla élvezet! 
5. Egyéni rekordokat fogsz döntögetni, annyira küldöd majd, hogy ne fázzál!
     6. Pocsolyákban ugrálni vicces! (Apa, Anya, Anna, Peti és Gergő is megmondták.)
          7. Teljes lesz a riszpekt majd egy napsütéses, pólóban, rövidgatyában futásos kombó esetén!
     8. Friss illata van a levegőnek! Még Pesten is.
 9. Dupla büszkeség, hogy életben maradtál.
    10. Teljes nyugalommal kezdődhet a dupla forró csokoládés bűnözés.

+1:


PÉNTEK:

lazsa

SZOMBAT:

Ezt meg benéztem rendesen. Félreértettem azt, amit Rali mondott az időjárással kapcsolatban, így pont 10 fokkal volt hidegebb, mint ahogy hittem. Pont egy pulcsival, sállal és kesztyűvel volt kevesebb rajtam, mint kellett volna. (De szerintem senki sem akarja elhinni, ép ésszel felfogni ezt a gusztustalan téli időjárást így március végén...) Cöhh, megint lila szájjal futottam. Megint, mint a nyúl. Újabb PB 5K-n: 00:32:24, 6:35-ös tempó mellett. Azt kell mondanom, hogy ez számomra nemcsak idei PB, hanem az elmúlt 32 évemé. Ollé! Még a Zuram is elismerően nyilatkozott, mert belerohantam hazafelé a játszótérre igyekvő kiccsaládomba. Ennek örömére rátettem még 500 métert fogócskával a kertben. Lefutottam a gyereket. pedig motorral volt. Micsoda teljesítmény!

VASÁRNAP:

LSD. 9,5K
Oh, el is felejtettem mondani, hogy életre szóló barátságot kötöttem a futó appommal, sőt bevásároltam magam a Pro verzióba. Így aztán, mint Andrea, a nyanya az autós gps-ekben, egy megfelelően artikuláló női hang kilométerenként tájékoztat mindenféle szuperfontos paraméterről, a csillagok állásáról és napi horoszkópomról. Rém kényelmes, mivel eddig félkézen állni is könnyebb volt, mint 10 percenként előrángatni és bütykölni a telefont, hogy megtudjam, hol tartok. Lényeg a lényeg, néztem nagyot, amikor legújabb barátném már a harmadik kilométeren 7 alatti tempót mondott, pedig én úgy éreztem vánszorogva, kényelmesen teszem a lábaim egymás után. Tehát tényleg igaz a városi legenda, hogy csak fuss jó sokat, csináldcsináldcsináld, a gyorsaság jön magától. Legnagyobb sütiség! Pedig én már azt kezdtem volna gyakorolni, hogyan kell fáklyával futni, hogy Athénban, ha rám esteledik, azért én is beérjek pályazárásra a célba. Sőt, Piotreket is kértem volna, hogy, ha a célbaérés után lezuhanyozott, evett és aludt egy kiadósat, jöjjön már vissza engem célfotózni.
Elesdé-pébé! 6:52 átlagtempó, 9,5K 1:05:14
Rém semmitmondóak tudnak lenni ezek a számok, úgyhogy csak annyit, pont egy kilométerrel futottam többet ugyanannyi idő alatt, mint 2 hete. Barney, you're awesome!


Gondolatok e dolgozat margójára

Gyülekeznek ám a fecskék, egyre több cimbora mondja, hogy gondolt rá, futni kéne. Egyre több és több ember. Nagyon izgalmas! Jó érzés elhinni, hogy példamutató, amit csinál néha az ember. Van köztük néhány pécsi jóbarát, akik nemcsak gondoltak rá, hanem csinálják is, őket szeretném majd összeszervezni egy-egy hétvégi hosszúra...

Ezek pedig az eheti Mire-rázza-a-valagát-esőben-a-szülinapos-piros-lámpánál zenék  - szív küldi:


Éljek sokááá!


Ringató

Visítva éneklős






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése