2016. szeptember 4., vasárnap

ELMÚLT NYOLC ÉV ÉS HARUKI

Nem is nyolc, csak három, de az nem lett volna elég frappppáns. Ez továbbra is egy futóblog.

Mi történt a maraton óta? Semmi. Erről azól a mai bejegyzés.

Futás

Kár ilyen alcímet adni, Athén kivett belőlem minden motivációt, három éve képtelen vagyok felpörögni. Néha kampányszerűen beírom a naptáramba, hogy milyen rengeteget és mikor fogok futni, de csak csoszogás a patakparton maximum két héten át, aztán minden egészségkampány a szelektív kukában végzi. És újratervezés, sercegjen a zsír...

Versenyekre is alig jártam, csak néhány akad, ami óriási élmény volt. Ezeket fényképek is megörökítettek, majd eldugaszolták a fészbuk hírfolyamot. Muszáj itt megjegyeznem, sajnos leginkább azért számítanak nagy élmények, mert mindig elsinkófáltam a készülést, és remegő térdekkel álltam a rajtnál azon gondolkodva, hogy mégis, vajon ezt hogy képzeltem. Ebből a szempontból az Ultrabalatonok vitték a prímet, ahol a csapat-cserbenhagyási faktor is rátett egy jókora szívlapáttal a paráimra, miután nagy mellel bevállaltam 30-40 kilométert úgy, hogy még a sarki közértbe is gépjárművel haladtam, tortát zabálva. Hála Manitunak, a lábam még nem hagyott cserben.

Motiváció

Semmi. Mennyire kerestem? Hát, mindent elárul, hogy az egyik Ultrabalaton előtt (kézzel írt) levelet küldtem Murakami Harukinak, hogy tiszteljen meg csapattársként. Nem válaszolt (a szemét)!

Highlights

Ultrabalaton 2014 




Történt az a gulyásleves a Káli-medence magasságában. Igen, tudom,  feltehetitek a kérdést, mégis hogyan lehet bevállalni egy versenyen, két szakasz között olyan táplálékot, ami oly nehéz, hogy ha még utánadobálunk néhány túrógombocot, akkor a vasárnapi kirándulás is kimerül a NatGeo erdők életéről szóló sorozatának vízszintes megtekintésében. Tudom. De merjen csak jelentkezni bárki, akit legalább egyszer nem vezetett meg az a kínzó éhség, ami futkosás után becsönget. Szóval történt ez a gulyásleves koraeste, amit a második falat után kellett volna visszaküldeni a szakácsnak. Ott valami gebasz volt. De befaltam. Ezt követően pedig - immár harmadszor - rajthoz álltam ismét korahajnalban Márián, namármost a következőket kell elképzelni. Loholok a setét éjszakában, a Berény-Máriát keresztül szántó, végtelen, tökigegyenes, nyaraló-nyaraló-hekkes-nyaraló-zimmerfrei-hekkes útvonalon,  kiáll egy fejlámpa a homlokomból,  a gyomrom meg felfordul. Megvan a riói maratoni olimpikon, aki összefosta magát útközben, de azért befejezte a versenyt? Index címoldalon volt, biztos megvan. Érkezem egy balatoni kocsmáig, Pataky Attila üvölti, hogy amíg él, el nem felejti. Tóduló gondolatok: most akkor ha normális lennék, ad a., otthon alukálnék csorgó nyállal a gyererekekkel és a zurammal a hitvesi ágyban, ad b., ebben a kocsmában tivornyáznék a cimborákkal, és segítenék Patakynak kiénekelni, hogy "ééééél". No de itt futkorászni éjszaka, vaksötétben, full egyedül úgy, hogy nem tudom eldönteni, hogy hányjak, avagy keressek egy bokrot... Lényeg, hogy a katasztrófát megúsztam. Aztán rajthoz álltam hajnali 5 körül....

Ultrabalaton 2015 



Megint a Káli-medence intézte el az éjszakámat. Itt futottam egy félmaratont, hogy aztán néhány óra múlva elrajtolhassak Gyenesen, vállalva Berényig a küzdelmet, okulva a tavalyiakból. Egy életre megtanultam, hogyan lehet kizárólag "fejből" lefutni 7 kilométert. Már a 3. km után tudtam, hogy ezt nem kellett volna, a maradék 15 kilin durva kínkeserv vár. Manitu is rábólintott azzal, hogy leküldte a nyakamba az esőt. Keszthely és Berény közt érkezett az életmentő frissítőpont. Látta a szervező, hogy nagyon a végemet járom, nagyon átáztam, nagyon segíteni kell, úgyhogy kedvesen azt mondta: "Nyugodtan egyél az egyéni indulók asztaláról, most már lehet". Szívem lángra gyúlt, nyáltermelésem megindult, jöttek a képzetek olajbogyóról, olajos magvakról, aszalt barack hegyekről. Odavonszoltam porhüvelyemet, és mi várt??? Egy kupac só...

Ultrabalaton 2016 





X. Ultrabalaton. Idén is tettem 30-at a 220 literes levesbe: hekkubikenyérsör, dejóitt, tésztaparti, fele bolonyai fele mákos, bocs de én külön tányérra kértem, igyunk, ne igyunk, ne igyunk 5-kor kelünk, csapatpóló, idén lime, szomszédok Szegedi Pacemakerek, idén narancs, kerítésmászás, Aliga rajt, punnany partizán, hill, kellett ez nekem?, hilltop, adrenalin, uuuuubbbbbééééééé juhhhuuu, árnyékmadárcsirip,balatonillat, reggel 9-kor 10 már pipa, 32 fok árnyékban, 50 az aszfalton, olvad a cipőtalpam, Zánka, punnany partizán, afrikavan, előzzetek autók, mert akkor legalább mozog a levegő, csavó sugárban hány, a másik is, cserepes száj, ösz-sze-fo-gok-es-ni, gyalázat, vizet, izot, magnéziumot, arcbalégkondi, túlélem, kellett ez nekem? Badacsonytördemic, punnany partizán, sose lesz vége, afrikavan, sétavan, elegem, na az is van, nyaraló, zuhany, terüljterülj, voltaren, advil, richtofit, a new me, sötét, fejlámpa, punnany partizán, robogok, repülök, gőzmozdony vagyok, de az ultra így is elhúz mellettem 150 km-rel a lábában, önbecsülést leporol,berobogok, a csapat megérdemli, Dani, bl döntő xar, fröccs, megmégegy, tátott szájjal alvás az autóablakra ragadva, fel füllel azt hallom Földvár, Aliga - Nyika hozd a hálózsákod, hangosbemondó alá hálózsák, rossz ötlet, 10 perc és itt az uccsó emberünk, neeeeemakarok felkelni, befutó hangosbemondó: "és itt jön a MiCsodaCsapat, akik rosszabb időt futottak, mint a legjobb egyéni futó", hát ennyi. Ja nem: sült kolbász, pakolás, kocsiszellőztetés, strand. Na így kerek. Jóóóóó volt. Már megint.  

Kékes futás 2015




Ez már azért önmagában is megér egy misét, hogy én, Exner Nika, 48 óra túrázás és sátorban alvás után felfutottam a Kékesre az UB-t és a sókupacot követő hétvégén. Csináljátok utánam. Máig nem tudom hova tenni azt a tűzoltót, aki teljes tűzvédő menetfelszerelésben és sisakban lépett el mellettem úgy, hogy már önmagában a melegtől beleolvadt a cipőm itt is az aszfaltba, mert afrikavolt.

Egészség

  • Pajzsmirigy-alulműködés. Nem terhelek senkit az endokrinológustól endokrinológusig tartó kálváriámmal, de 4 év után először most májusban látszik javulni a helyzet. Ergo nem foghatom a kismamahájamat többé az elszállt tsh szintre.

  • Kismamaháj. Hát az a maradék 8 kiló nem mozdult sehova a maraton óta. Bájdövéj, üdvözletemet küldöm a sütihegyek tetejéről.

Család

A kisfiamból iskolás csibész lett, a babámból óvódás művésznő. (Párás szemek)
Én is elveszítettem félúton a kismama jelzőt. Ezért fent a zárójel. (A szerkesztő)

Hendikepp

Visszaszoktam a láncdohányzásra. Jaj, ne is mondjátok...

Azért bizakodásra ad okot, hogy..

1. Azé' van a lábamban már egy maraton.

2. Azé' van a lábamban már több mint tíz félmaraton.

3. Azé' már nagyobb terjedelmű tudnivalót olvastam össze a futásról, mint a Háború és Béke. Csak van értelme, hogy minden reggel eltömítik az ilyen meg olyan cikkek az e-mail ládámat.

4. Van személyi edzőm: Prónay-Zakar Gina. A munkamegosztás a következő: én kitalálom, hogy mi lesz, aztán ő elmondja, hogy mi ezzel a gáz, aztán megyek a saját fejem után, aztán megállapítom, hogy Ginának megint igaza volt.

5. 8 év futómúlt. 8 év. Talán ez a legfontosabb. Látjátok, mégis csak az elmúlt nyóc év...

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése